شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طالبان ۱۰ نفر از کارکنان موسسه مین‌روبی را تیرباران کردند

 

بنا بر اعلام مقام‌های محلی ولایت بغلان در شمال افغانستان، در اثر حمله افراد طالبان به دفتر مؤسسه مین روبی موسوم «هلو تراست»، دست‌کم ۱۰ تن از کارکنان آن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، گفت «طالبان تروریست» حوالی ساعت ده شب گذشته به وقت محلی، وارد اردوگاه مین‌روبی شده و کارمندان آن را تیرباران کردند.

این حمله در منطقه «دروازه‌كن» شيخ جلال ولسوالی بغلان مركزی رخ داد.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد که گروه طالبان، بارها کارمندان نهادهای خدماتی را هدف قرار داده است. او افزود که نهادهای خدماتی، آموزشی و مکان‌های مقدس از «مصونیت جنگی» برخوردار است، اما «طالبان تروریست» برخلاف تمام ارزش‌های انسانی و حقوق‌بشری، به جنایاتشان در این مکان‌ها و کشتار افراد بی‌گناه ادامه می‌دهند.

صبح روز چهارشنبه، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در توییتی حمله به کارمندان مؤسسه مین روبی را محکوم کرد و گفت که این حمله را طالبان انجام نداده است. مجاهد افزود که روابط این گروه با موسسه مین‌روبی عادی بود و «ما حمله بر افراد بی‌دفاع و غیرنظامی» را نکوهش می‌کنیم.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در واکنش به اظهارات مجاهد گفت که ادعای «تروریستان طالب»، مبنی بر مصونیت افراد، یک ادعای «اغفال‌کننده» است.

اشراف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان، با انتشار بیانیه‌ای، حمله به کارکنان مین‌روبی در بغلان را محکوم کرد و طالبان را مسئول این حمله دانست. او افزود که طالبان نه‌تنها کارمندان مین‌روبی، بلکه مساجد، مدارس، آموزگاران، دانشجویان و دانش‌آموزان را نیز مورد هدف قرار می‌دهند. غنی در بیانیه خود گفت که طالبان، مین‌روبان را به‌گناه جلوگیری از تلفات غیرنظامیان می‌کشد.

سازمان خیریه مین روبی «هلو تراست» کشته شدن دست‌کم ۱۰ تن و زخمی شدن ۱۶ نفر از کارکنان این نهاد در ولایت بغلان را تایید کرد و با انتشار بیانیه‌ای گفت که افراد مسلح ناشناس، نیروهایشان را مورد حمله قرار داده‌اند. بنا بر اعلام این سازمان، افراد مسلح با ورود به اردوگاه مین‌روبی، به کارکنان این مؤسسه تیراندازی کرده‌اند.

این سازمان افزود که تعداد ۱۱۰ تن از اعضای تیم مین‌روبی، که از مردم محلی بودند، در این اردوگاه در حال اتمام کارهایشان بودند.

«هلو تراست»، یک سازمان مین روبی بشردوستانه است که از سال ۱۹۸۸ میلادی به این سو، در زمینه پاک‌سازی مواد منفجره در افغانستان فعالیت می‌کند. این سازمان حمله به کارکنانش را به‌شدت محکوم کرده است.

«هلو تراست» بزرگترین سازمان خیریه پاک‌سازی مین در جهان است و در بیش از ۲۵ کشور فعالیت دارد.

 

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More