شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سخنگو و دو تن از کارکنان اداره محافظت عامه افغانستان در اثر انفجار کشته شدند

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله/کشور افغانستان، تایید کرد که ضیا ودان، سخنگوی اداره تصدی ملی محافظت عامه، و دو تن از همکارانش صبح امروز در انفجار بمب در کابل کشته شدند.

به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان، ساعت ۸/۳۰ صبح امروز یکشنبه ۲۱ جدی/دی، ماشین حامل ضیا ودان، سخنگوی محافظت عامه، که به سمت محل کارش در حرکت بود، هدف انفجار مین قرار گرفت.

این حادثه در منطقه کارته‌نو از مربوطات حوزه هشتم امنیتی شهر کابل رخ داد.

اداره تصدی ملی محافظت عامه نهادی امنیتی است که زیر نظر وزارت امور داخله/کشور افغانستان فعالیت می‌کند. مسئولیت این اداره حفاظت از مردم، زیرساخت‌ها، تسهیلات، پروژه‌های ساختمانی و خدمات امنیتی است.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت استفاده از مواد انفجاری تعبیه‌شده و مین‌ جنایت جنگی محسوب می‌شود و طالبان مسئول این جنایات و کشتارند. 

طارق آرین در ادامه افزود «تروریست‌هایی» که اخیرا بازداشت شده‌اند در اعتراف‌‌هایشان واضح بیان می‌کنند که عضویت گروه طالبان را دارند.

اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان، با انتشار بیانیه‌ای، کشته شدن کارمندان اداره تصدی محافظت عامه را محکوم کرد و گفت افزایش خشونت‌های طالبان بیانگر این است که آنان برخلاف روحیه تعهد به صلح، در پی کشتار مردم بی‌گناه و آسیب به تاسیسات عمومی‌اند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه، نیز در پیامی نوشت «دشمنان» نمی‌توانند با کشتن جوانان این کشور روحیه صلح‌طلبی را کاهش دهند و تاکید کرد او تلاش‌هایش برای پایان این جنگ غم‌انگیز و قتل‌ جوانان را افزایش خواهد داد.

با این‌که دولت افغانستان گروه طالبان را عامل اصلی انفجارها و ترورهای هدفمند می‌داند، گروه طالبان هفته گذشته دست داشتن در ترورهای زنجیره‌ای را تکذیب و در بیانیه‌ای اعلام کرد این ادعای دولت افغانستان «بی‌جا است که بدون دلیل این‌‌گونه حملات» را به آن‌ها نسبت می‌دهد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More