شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۲۳ غیرنظامی در حملات راکتی در ولسوالی سنگین هلمند کشته شدند

 

والی هلمند در جنوب افغانستان می‌گوید در پی شلیک چهار راکت و انفجار ماشین بمب‌گذاری شده در بازار قدیمی ولسوالی سنگین، دست‌کم ۲۳ غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

دفتر والی هلمند به نقل از مردم محلی اعلام کرده است که حملات راکتی به یک مراسم سنتی که در بازار قدیمی ولسوالی سنگین برگزار شده بود، صورت گرفته است.

در گزارش دفتر والی هلمند آمده است: «دشمن که با کمک تروریست‌های خارجی در نزدیکی مناطق مسکونی اقدام به ساخت بمب کرده است، به دلیل حملات موشکی امروز خود یک خودرو بمب‌گذاری شده، منفجر شد که در نتیجه آن ۲۳ غیرنظامی کشته، ۱۵ تن دیگر مجروح شده‌اند و دو طالب مسلح کشته شده‌اند.»

دفتر والی هلمند گفته است این حمله‌، صبح روز دوشنبه ۹ سرطان/تیر رخ داده که در نتیجه آن علاوه بر تلفات غیرنظامیان، چندین خانه و دام نیز تخریب شده است.

محمد یاسین، والی هلمند دست داشتن نیروهای امنیتی در این حادثه را تکذیب کرد و  گفت: این «تبلیغات دشمن در رسانه‌ها» است و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور از «صبح امروز تاکنون هیچ حملات توپخانه‌ای و یا حملات عمده» دیگری را در ولسوالی سنگین انجام نداده‌اند. والی هلمند پس از آن که گزارش‌هایی از احتمال دست داشتن نیروهای امنیتی در این حادثه منتشر شد، نقش نیروهای امنیتی را در این حادثه «بی‌اساس» دانست.

والی هلمند گفته است «دشمن همچنان در حال شلیک موشک به سمت لوا/تیپ ارتش است تا بتواند پاسخی از نیروهای امنیتی دریافت کند و ادعای بی‌اساس خود را تایید کند که نیروهای امنیتی این حملات را انجام داده‌اند.»

مقام‌های محلی ولسوالی سنگین به رسانه‌ها گفته‌اند که جنگجویان گروه طالبان لوای/تیپ «دوم قول‌اردوی ۲۱۵ ارتش» را هدف حمله قرار داده‌اند اما راکت‌ها به بازار قدیمی این ولسوالی برخورد کرده است.

محمد یاسین، والی هلمند گفته است که برای بررسی این حادثه هیات حقیقت‌یاب تشکیل شده و نتایج آن بعدا منتشر خواهد شد.

این در حالیست که ظهر دیروز یکشنبه ۸ سرطان/تیر، شش غیرنظامی در انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولسوالی واشیر ولایت هلمند کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. مقامات محلی هلمند اعلام کردند که ماشین حامل غیرنظامیان با بمب کنار جاده‌ای طالبان برخورد کرده است. گروه طالبان تاکنون در مورد این حوادث در ولسوالی‌های سنگین و واشیر اظهار نظر نکرده‌ است.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان کشته شدن غیرنظامیان در ولسوالی واشیر را یک «رویداد تروریستی» خواند و از گروه طالبان خواست که از بمب‌گذاری که موجب کشته شدن افراد غیرنظامی می‌شود، دست بکشند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More