شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در صورت اعلام «نتایج تقلبی» تیم ثبات و همگرایی حکومت موازی تشکیل خواهد داد

 

حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد در صورتیکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر تقلب باشد، تیم ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله حکومت موازی تشکیل خواهد داد.

حزب وحدت اسلامی در اعلامیه‌ای از اظهارات ژنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرده می‌گوید، «موضع ایشان (ژنرال دوستم) موضع تیم ثبات و همگرایی» است.

ژنرال دوستم در ۲۴ دلو/بهمن گفته بود، در صورت اعلام نتایج تقلبی، تیم ثبات و همگرایی حکومت موازی را اعلام می‌کند.

کریم خلیلی و ژنرال عبدالرشید دوستم از حامیان اصلی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند. عنایت بابر فرهمند، معاون اول عبدالله عبدالله از حزب جنبش ملی و اسدالله سعادتی، معاون دوم عبدالله عبدالله از حزب وحدت اسلامی افغانستان هستند.

در اعلامیه حزب وحدت اسلامی آمده است در صورتی که «حکومت برآمده از جعل و تقلب از سوی کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام گردد، ما با احترام گذاشتن به آرای پاک و اراده مردم سربلند افغانستان، حکومت منتخب مردمی را به ریاست عبدالله عبدالله اعلام نموده و از آن قاطعانه حمایت می نماییم.»

همزمان، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، یک‌شنبه ۲۷ دلو/بهمن در نشست خبری اعلام کرد که نتایج مملو از تقلب، قابل قبول نیست و این تیم جلو حکومت تقلبی را می‌گیرد.

فضل احمد معنوی، عضو رهبری تیم ثبات و همگرایی گفت، کمیسیون انتخابات به حداقل‌های تصمیم کمیسیون شکایات هم عمل نمی‌کند و حاضر نیست به سوالات و نگرانی‌های این تیم جواب بدهد.

کمیسیون انتخابات امروز روند بازشماری آرا را آغاز کرد اما تیم ثبات و همگرایی از عملکرد کمیسیون شاکی است.

فضل احمد معنوی تصریح کرد که «اتمام حجت صورت گرفته» و تیم ثبات و همگرایی تا اینجا انتخابات محور و برنامه محور آمده اما اگر روند انتخابات نتیجه نداد و نتایج انتخابات تقلبی اعلام شود، از این روند خارج شده و از هر گزینه ممکن استفاده خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More