شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجاوز پسر وزیر دفاع پیشین افغانستان به یک زن در آمریکا

سارا گلدن، مدل لباس اهل منهتن نیویورک می‌گوید از سوی پسر ثروت‌مند وزیر دفاع پیشین افغانستان مورد تجاوز قرار گرفته است. او حامد وردک را متهم کرده که دوبار در چهارم جولای ۲۰۱۸ میلادی در سفری به میامی به او حمله جنسی کرده است.

روزنامۀ نیویورک پست گزارش داده است که سارا گلدن در شکایتش در دادگاه فدرال منهتن مدعی شده که حامد وردک پس از حمله به او گفته که «تو فقط یک مدل بلوند پست هستی، چه کسی حرفت را باور می‌کند؟»

حامد وردک فرزند عبدالرحیم وردک وزیر دفاع سابق در کابینه حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان است. عبدالرحیم وردک تا سال ۲۰۱۲ وزیر دفاع افغانستان بود.

نیویورک پست نوشته است که خانم گلدن در شکایتش در دادگاه گفته است،‌ وقتی همه مست شدند، حامد وردک در حضور همه از او خواستگاری کرد و او از ترس این‌که در محضر عام جواب منفی بدهد و جنجال دیگری احتمالا ایجاد کند، درخواست وردک را قبول کرده‌ است. خانم گلدان در شکایتن‌امه‌اش مدعی شده است که او می‌خواسته بی‌سروصدا از حامد وردک جدا شود، اما وردک او را به ‌زور نگه داشته و به او تجاوز جنسی کرده‌ است. این خانم مدعی شده است که وردک به او گفته امشب «شب رمانتیکی است… حتما می‌خواهی با نامزدت تنها باشی.»

گلدن یک دهه قبل هنگامی که دانشجوی کالج واشنگتن دی‌سی بود، از طریق دوست مشترک با حامد آشنا شده است.

سارا گلدن که ۲۹ ساله است به نیویورک پست گفت: «حامد به من هدیه می‌خرید. البته همیشه می‌گفت که این دلیل خاصی ندارد. او از پولش به‌عنوان ابزاری برای نفوذ تقریبا برای تطمیع هرکسی در زندگی‌اش استفاده می‌کند.» این مدل گفته آقای وردک یک بار برای درمان سگش ۲۰ هزار دلار خرج کرد. 

اما الکسیس فیلدز، وکیل حامد وردک ادعاهای گلدن را «کاملا نادرست» می‌داند. وکیل حامد وردک خانم گلدن را به «تلاش برای مخدوش‌کردن فضای سیاسی و ضدمهاجرتی فعلی» در آمریکا متهم کرده‌ است.

حامد وردک ۴۳ ساله و فارغ‌التحصیل دانشگاه جورج تاون آمریکا است. خانم گلدن گفته حامد وردک اهل کاباره است که از مصرف پولش باکی ندارد. حامد وردک در سال ۲۰۰۹ قرارداد ۳۶۰ میلیون دلاری انتقال تجهیزات ارتش به افغانستان را با وزارت دفاع آمریکا امضا کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More