شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تأکید اشرف غنی به برگزاری «به‌موقع» انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان

رییس‌جمهوری افغانستان که در نشست امروز کابینه‌اش سخن می‌گفت، به برگزاری به‌موقع انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد.  غنی گفت که در مورد زمان برگزاری انتخابات هیچ شک و شبهه‌ای نباید باشد.

اشرف غنی گفت که برگزاری به‌موقع انتخابات وظیفه ملی و تعهد اخلاقی‌اش است. او از وزرا و مقامات ارشد حکومت خواست که در زمان انتخابات صرفاً به ارائه خدمات بپردازند و از دخالت در انتخابات خودداری کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ماه مهر/میزان قرار است برگزار شود. هجده نفر، از جمله اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای به دست آوردن کرسی ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده‌اند.

رییس‌جمهوری افغانستان تصریح کرد که «صلح و انتخابات متمم یکدیگرند نه بدیل هم» و از این رو، هر دو روند باید به‌گونه موازی پیش برده شوند.

همزمان با آمادگی دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، روند صلح با طالبان نیز به مرحله حساسی رسیده است. یک روز پیش گروه طالبان برای نخستین‌بار با شماری از سیاستمداران افغان که در جمع آن‌ها اعضای ارشد حکومت نیز بودند، در دوحه به گفت‌و‌گو نشستند.

با این حال اشرف غنی ضمن استقبال از این روند، افزود که «اتحادی بزرگتر از [اتحاد] جنگ برای صلح در حال ایجاد شدن است». وی گفت که افغانستان برای گرفتن نقش اقتصادی مهم در منطقه آماده می‌شود.

اشرف غنی هم‌چنین حمله دو روز پیش طالبان به ولایت/استان غزنی را محکوم کرد. او از نیروهای امنیتی خواست که «برای دفع دور جدیدی از حملات دشمن آماده شوند».

طالبان مسئولیت حمله به محل نیروهای امنیت ملی در ولایت غزنی را به عهده گرفته بودند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More