شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انفجار در غرب کابل ۱۰ کشته و ۲۰ مجروح بر جا گذاشت

وزارت امور داخله/کشور افغانستان با تایید انفجار انتحاری در غرب کابل، از کشته شدن ۱۰ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر خبر داد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، در توییتی نوشت عصر امروز ۳ عقرب/آبان، در توابع حوزه سیزدهم کابل، در منطقه‌ پل‌خشک، در کوچه مرکز آموزشی «کوثر دانش» انفجاری صورت گرفته است که در جریان آن، تاکنون حدود ۱۰ تن کشته و ۲۰ نفر مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در ادامه افزوده است فرد انتحاری می‌خواست داخل مرکز آموزشی کوثر شود اما قبل از رسیدن به هدف، محافظان امنیتی این مرکز او را شناسایی و این فرد انتحاری خود را داخل کوچه منفجر کرده است.

ویدیویی منتشر‌شده از محل انفجار نشان می‌دهد تعدادی از اجساد در کوچه افتاده‌اند و مردم در حال انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌اند.

ساعتی پس از انفجار، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییتی اعلام کرد: «انفجار در منطقه پل‌خشک شهر ‎کابل ربطی به گروه ندارد.»

در سال‌های اخیر، چندین مرکز آموزشی، مسجد، باشگاه ورزشی و درمانی در غرب کابل هدف حملات انتحاری قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن، ده‌ها تن کشته و مجروح شده‌اند. گروه داعش مسئولیت بیشتر این حملات را بر عهده گرفته است.

در روزهای گذشته، خشونت‌ها در افغانستان افزایش فزاینده‌ای داشته است و بنا بر اعلام وزارت کشور افغانستان، در هفته گذشته، ۵۱ غیرنظامی در جریان حملات گروه طالبان در چند ولایت این کشور کشته و ۱۳۷ نفر زخمی شده‌اند.

صبح روز شنبه ۳ عقرب/آبان، در رویدادی جداگانه‌ در شهر غزنی، ۹ غیرنظامی در انفجار بمب کنار‌جاده‌ای کشته شدند. طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More