شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در ننگرهار افغانستان، ۱۳ کشته و بیش از ۴۰ زخمی بر جای گذاشت

بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی والی/استاندار ننگرهار افغانستان، در اثر انفجار یک ماشین بمب‌گذاری‌شده در ولسوالی/شهرستان غنی‌خیل این ولایت، ۱۳ نفر کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مقام‌های استان ننگرهار، این انفجار حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز (شنبه ۱۲ میزان/مهر) در نزدیکی ساختمان ولسوالی/فرمانداری غنی‌خیل ولایت ننگرهار رخ داد است. در میان کشته‌شدگان و مجروحان، کودکان و زنان نیز به چشم می‌خورند.

تاکنون گروه یا فردی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه افغانستان، ضمن محکوم کردن عاملان این انفجار، گفت در جریان گفت‌وگوهای صلح بین‌افغانی، حملاتی چنین وحشیانه نگران‌کننده است.

در همین حال، وزارت داخله/کشور افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که در دو هفته‌ گذشته، ۲۱۰ غیرنظامی در اثر تحرکات و حملات گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله، در توییتی نوشت گروه طالبان در دو هفته اخیر، نزدیک به ۶۵۰ حمله‌ انجام داده‌اند و در این مدت، ۸۹ بمب منفجر شده است.

گروه طالبان تاکنون در این مورد اظهارنظر نکرده‌ است.

وزارت کشور افغانستان در ۳۱ سنبله/شهریور، از کشته و مجروح شدن ۳۲۸ غیرنظامی در جریان حملات طالبان طی دو هفته در ۲۴ ولایت این کشور خبر داده بود.

این انفجار مرگبار در حالی رخ داده است که هیات مذاکره‌کننده حکومت افغانستان و گروه طالبان سه هفته پیش در دوحه، پایتخت قطر، گفت‌وگوهای صلح را آغاز کردند. بر اساس گزارش‌ها، تیم‌های دو طرف بر سر تعیین دستورالعمل و اصول مذاکرات صلح دچار اختلاف شده‌اند. در پی بروز این اختلاف‌ها میان تیم‌های مذاکره‌کننده، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، اخیرا به دوحه سفر کرده و با هیات‌های هر دو طرف دیدار و  گفت‌وگو کرده است.

معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره‌کننده دولت افغانستان، در دیدار با خلیل‌‌زاد، روی «اراده قاطع و استقلال عمل افغان‌ها برای رسیدن به صلح» تاکید کرد و حمایت کشورهای منطقه و جهان را برای پیشبرد روند مذاکرات مهم خواند.

دفتر سیاسی طالبان نیز اعلام کرد ملا برادر، رییس دفتر سیاسی، و عبدالحکیم حقانی، رییس گروه مذاکره‌کننده طالبان، در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، درباره توافق‌نامه این گروه با آمریکا و مذاکرات بین‌افغانی گفت‌وگو کردند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More