شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انفجارهای کابل دست‌کم ۱۲ کشته و ۴۱ زخمی به جا گذاشت

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه / بهداشت و سلامت افغانستان، از افزایش شمار قربانیان انفجارهای صبح پنج‌شنبه در کابل خبر داد و گفت که در این انفجارها از جمله یک حمله انتحاری به خودروی کارکان وزارت معادن، تاکنون دستکم ۱۰ تن کشته و ۴۱ تن زخمی شدند.

سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستتان، در دقایق اولیه انفجارهای صبح پنج‌شنبه کابل گفته بود که بر اثر این انفجارها دستکم ۷ تن کشته شدند و ۲۱ زخمی نیز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند که شش تن از کشته‌شدگان زن و کودک بوده‌اند.

او گفت که شماری از کشته‌شدگان و زخمی‌ها ناشی از انفجارها در چهارراهی ملی کابل، در نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا، است و تعدادی نیز بر اثر انفجار منطقه دسپیچری کابل کشته و زخمی شدند و تاکید کرد که احتمال تغییر در آمار کشته و زخمی‌های این انفجار وجود دارد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، نیز گفت که صبح پنج‌شنبه مینی‌بوس کارکنان وزارت معادن در منطقه مکروریان کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

به گفته رحیمی در حمله انتحاری صبح پنج‌شنبه به مینی‌بوس کارکنان وزارت معادن با «یک حلقه مین مغناطیسی جاسازی شده» در یک موتورسیکلت در منطقه «چهارراه ملی» در  حوزه شانزدهم امنیتی شهر کابل انجام شد.

او گفت که یک مهاجم انتحاری با سوار بر موتورسیکلت حامل مین مغناطیسی خود را به خودروی  کارمندان وزارت معادن افغانستان زد.

پس این حمله انتحاری، انفجار دومی نیز در همین منطقه و یک حمله انتحاری دیگر نیز در منطقه دیسپیچری  واقع حوزه نهم امنیتی کابل رخ داد.

یک روز پیش یعنی روز چهارشنبه نیز در یک حمله انتحاری به یکی از مقرهای لجستیک وزارت دفاع افغانستان در منطقه تنگی تره‌خیل در ده‌سبز کابل یک نیروی نظامی کشته و دو تن‌ زخمی شدند و «طالبان» مسئولیت آن را پذیرفت.

در یک ماه گذشته این پنجمین مورد از حملات انتحاری و انفجاری است که در کابل رخ داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More