شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازیار: آمادگی روحی و روانی ضامن صعود پرسپولیس است

 

پرسپولیس برای صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا باید  از سد لخویای قطر عبور کند.

تیم‌های لخویای قطر و پرسپولیس تهران سه شنبه شب دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهند کرد. این درحالی است که سرخپوشان پایتخت در بازی رفت مقابل رقیب قطری بدون گل مساوی متوقف شدند.

در بازی رفت پرسپولیس که از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی در پی حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم بود بازی متعادلی را به نمایش گذاشت و صاحب فرصت‌های گلزنی هم شد، اما بی دقتی مهدی طارمی مهاجم این تیم که یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد باعث شد سرخپوشان بهترین بخت کسب سه امتیاز را در تهران از دست بدهند.

برای آگاهی از وضعیت پرسپولیس در بازی برگشت و شرایط این تیم بخش ورزشی وب‌سایت ایران اینترنشنال گفت وگویی با کوروش بازیار کارشناس فوتبال ساکن فرانکفورت آلمان انجام داده است.

این کارشناس فوتبال درباره بازی برگشت دو تیم گفت: این بازی برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی را دارد و اگر پرسپولیس که دربازی رفت نیز موقعیت‌های خوب گلزنی داشت در بازی فردا شب نیز بتواند از نظر روحی در زمین حریف خود را پیدا کند قادر خواهد بود با گذر از این تیم متمول قطری به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان برسد.

وی در ادامه درباره نقطه قوت تیم لخویا خاطرنشان کرد:لخویا تیمی پرمهره است که این فصل نیز قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و این خود نشان دهنده قوی بودن این تیم است، اما اگر پرسپولیس برای این بازی از همان ابتدا برنامه مشخصی داشته باشد و بتواند نقاط قوت میزبان را پوشش دهد می تواند روی بازی سازی مسلمان و رفیعی و تیزهوشی مهدی طارمی به گل برسد و اگر این تیم بتواند گل اول بازی را به ثمر برساند کار را برای تیم میزبان بسیار سخت خواهد کرد.

بازیار  در ادامه به شرایط پرسپولیس دراین فصل پرداخت و گفت: نقطه ضعف بزرگ پرسپولیس در این فصل نداشتن ۲۱ بازیکن همسطح است، چون زمانی که این تیم درجریان بازی به مشکل برمی خورد بازیکنی در نیمکت ذخیره ندارد که با ورود به زمین مشکل سرخپوشان را حل کند و برانکو اگر می‌خواهد این مشکل را درفصل آینده نداشته باشد باید در فصل نقل و انتقالات در هر خط دو بازیکن آماده به خدمت بگیرد.

او درپایان اظهارداشت: پرسپولیس دراین فصل لیگ قهرمانان در گروه بسیار سختی قرار داشت که به گروه مرگ مسابقات نیز معروف شد، چون قرار گرفتن درکنار تیم‌های پرمهره‌ای همچون الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات، صعود کردن کار دشواری بود که این تیم موفق به انجام آن شد و اگر برانکو وشاگردانش دربازی فردا شب موفق به شکست تیم لخویا شده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند با توجه به اینکه این مرحله شهریورماه برگزار خواهد شد، پرسپولیس می تواند با ترمیم نقاط ضعف خود یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی باشد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More