شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان هفتادمین جشنواره فیلم کن؛ «مربع» از سوئد نخل طلا را از آن خود کرد

 

هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با اعلام اسامی برترین‌ها از سوی هیأت داوران و اهدای نخل طلا به فیلم «مربع»، ساخته روبن اوستلوند سوئدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که منتقدان در پیش‌بینی‌ها کمتر شانسی برای آن قائل بودند.

مراسم اعطای جوایز هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن با اجرای «مونیکا بلوچی» برگزار شد و هیأت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی به ریاست «پدرو آلمادوار» جوایز را اعطا کردند.

جایزه بزرگ هیأت داوران که مهم‌ترین عنوان پس از نخل طلاست، به فیلم فرانسوی «۱۲۰ تپش در دقیقه» به کارگردانی «رابین کامپیلو» تعلق گرفت؛ فیلمی که به عقیده بسیاری از کارشناسان شانس اول نخل طلا محسوب می‌شد.

«سوفیا کاپولا» برای ساخت فیلم «فریب خورده»، جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. جایزه بهترین بازیگر زن کن ۲۰۱۷ نیز به «دایان کروگر» برای بازی در فیلم «محوشدگی» ساخته «فاتح آکین»، کارگردان آلمانی ترک‌تبار و جایزه بهترین بازیگر مرد به خواکین فونیکس برای بازی در فیلم «تو هرگز واقعا اینجا نبودی» تعلق گرفت.

دوربین طلایی بهترین فیلم اول کن نیز به لئونور سرائیب برای فیلم «زن جوان»، جایزه‌ بهترین فیلم کوتاه به چو یانگ از چین برای فیلم «یک شب آرام» و جایزه بهترین فیلمنامه به‌طور مشترک به فیلم «تو هرگز واقعاً اینجا نبودی» لین رمزی و «کشتن گوزن مقدس» یورگوس لانتیموس رسید.

جایزه ویژه هیأت داوران هم به فیلم «بی‌عشق» ساخته آندری زویاگینتسف تعلق گرفت.

هیأت داوران همچنین به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم‌های «کشتن گوزن مقدس» و «اغوا شدگان» و مشارکت در فصل دوم سریال «بالای دریاچه» و «چطور با دخترها در مهمانی صحبت کنیم» جایزه ویژه‌ای به نیکول کیدمن اختصاص داد.

 

 

در روزهای گذشته، فیلم کوتاه «حیوان»، ساخته بهرام و بهمن ارک موفق به کسب جایزه دوم بخش سینه فونداسیون این جشنواره و محمد رسول‌اف نیز با فیلم «لرد»، برنده‌ی بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن شد.

نمایش «٢٤ فریم»، آخرین ساخته عباس کیارستمی که فرزندش احمد آن را تکمیل کرده است، هم از رویدادهای مهم جشن هفتادمین سالگرد جشنواره‌ی فیلم کن بود که در روزهای گذشته با حضور احمد کیارستمی برگزار شد.


 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More