شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جنگ طایفه‌ای در خوزستان یک روستا را نابود کرد

 

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به درگیری طایفه‌ای شامگاه گذشته از کشته شدن بیش از ۲۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها شهروند و آوارگی تعداد بسیاری از مردم روستاهای این منطقه خبر داد و با انتقاد از برخورد نه‌چندان مقتدر با این اتفاق‌ها از موافقت معاونت سیاسی-امنیتی وزارت کشور برای تشکیل جلسه فوری در این رابطه سخن گفت.
به گزارش ایلنا، خادمی با اعلام این خبر گفت: « ماجرای حوادث شب گذشته رامهرمز ریشه در یک درگیری طایفه‌ای قدیمی مربوط به منطقه ایذه و باغملک دارد که بر اساس آن از حدود چند سال قبل هر از گاهی شاهد درگیری این دو طایفه در دو روستای پِتِک جلالی و پِتِک بیگدلی در منطقه باغملک بوده و شب گذشته نیز درگیری در منطقه رامهرمز منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان‌مان شد».

 

  • موافقت معاون امنیتی وزارت کشور برای تشکیل جلسه فوری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «به نظر می‌رسد بضاعت امنیتی استان کافی نیست و انتظار کمک از دیگر استان‌ها یا از مرکز که وابستگی طایفه‌ای ندارند، احساس می‌شود».
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظام باید با این افراد برخورد کند، از نامه‌نگاری خود با مسئولان دولت در این رابطه خبر داد و گفت: «امروز نامه‌ای به آقای ذوالفقاری معاونت سیاسی-امنیتی وزارت کشور نوشته و از این مقام خواستار تشکیل جلسه فوری شدم و آقای ذوالفقاری هم قول دادند که جلسه فوق‌العاده تشکیل شود».

 

  • برخی درگیری‌ها رفتار مقتدرانه نیاز دارد

خادمی،‌ با ابراز نگرانی از گسترده شدن درگیری‌ها به مناطق و شهرهای اطراف، اعلام کرد: «متاسفانه حاکمیت با اقتدار لازم با این مسائل برخورد نمی‌کند و گویا تصورشان این بوده که موضوع با کدخدامنشی حل خواهد شد اما به نظر می رسد این شیوه اثربخش نبوده است.
نماینده مردم ایذه و باغملک، تصریح کرد: «مردم انتظار دارند قوه قضاییه با قدرت و صلابت بیشتر وارد شود و این مشکلات و معضلات را تعیین‌تکلیف کند. به هر حال عده‌ای از شهروندان در جریان این درگیری‌ها مرتکب تخلفاتی شده و گروهی نیز خسارت‌هایی را متحمل شده‌اند. گروهی قاتل و گروهی مقتول هستند و قوه قضایه و نیروی انتظامی باید با قدرت نسبت به اعمال قانون اقدام کند».

 

  • ریشه درگیری‌های طایفه‌ای رامهرمز در باغملک

به گفته خادمی، علت این درگیری‌ها از سال‌های قبل آغاز شده است. نیروی انتظامی برخی از طوایف را به مناطق دیگر همچون رامهرمز منتقل کرد. با این حال، باتوجه به این‌که برخورد درستی با این موضوع صورت نگرفته است، این درگیری‌ها هر از گاه از سرگرفته شده که در آخرین مورد، شب گذشته شاهد درگیری در رامهرمز بودیم.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More