شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری مراسم ترحیم مریم میرزاخانی در تهران

 

مراسم ترحیم مریم میرزاخانی، امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
به گزارش ایرنا،  در این مراسم  بسیاری از شخصیت‌ها از جمله حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر خارجه ، لطف الله میثمی، محمود دعایی، محمود بنفشه خواه، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، پروانه مافی، شهیندخت مولاوردی، الهه کولایی حضور داشتند.

«حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان  آموزش پزشکی در این مراسم درباره مریم میرزا خانی گفت: « درگذشت زنده یاد مریم میرزاخانی همه علاقه مندان علم و دانش در سراسر دنیا را غمگین کرد.»

او در ادامه تصریح کرد: «میرزاخانی یکی از بهترین اندیشمندان ایرانی الاصل جهان بود که متاسفانه از دست دادیم.
آن مرحوم به سبب بیماری فوت شد که بین زنان شایع است و شاهدیم در کشوری که مهد علم و سلامت است این اندیشمند ایرانی در عنفوان جوانی جانش را از دست داد.»
وزیربهداشت با اشاره به قدردانی از نخبه‌های کشور گفت: «نخبگان ثروت‌های ملی ایران به شمار می‌روند و باید حواسمان به آنان که در قید حیات و گمنامند بیش از گذشته باشد و باید افرادی همچون میرزاخانی‌ها کشف وزمینه‌های رشد این افراد فراهم‌سازی شود.» قاضی زاده تصریح کرد:«بنده به دلیل غیرهم رشته بودن با آن مرحومه آشنایی چندانی نداشتم اما به طور قطع ایشان از استعدادهای برتری بودند که به جهان خلقت پا گذاشت.»

محمود دعایی، رئیس مؤسسه اطلاعات در این مراسم گفت: «به‌عنوان یک ایرانی به ایشان افتخار می‌کنم.»
دعایی ادامه داد: « خانواده ایشان فرزندی را تربیت کرد که مایه افتخار و مباهات نه تنها ایران بلکه جهان شد.» او تاکید کرد: «فقدان چنین دانشمندی نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان دردآور است. امیدوارم قدر این افراد را به اندازه شعورمان بدانیم.»

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی، از چهار سال پیش به سرطان سینه مبتلا شد و این سرطان به مغز استخوان او سرایت کرد و در نهایت بیست و چهارم تیرماه دار فانی را وداع گفت.
میرزاخانی ، روز ۲۴ تیر بر اثر این بیماری  در آمریکا دار فانی را وداع گفت. این دانشمند و استاد دانشگاه استفورد روز گذشته در همان کشور به خاک سپرده شد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More