شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امشب دالی از قبر بیرون می‌آید

 

باقیمانده‌های جسد «سالوادر دالی» شامگاه ۲۹ تیر‌ماه پس از گذشت سه دهه از مرگ او از خاک بیرون کشیده خواهد شد.

این نبش قبر در ارتباط با ادعای خانم «پیلار آبل مارتینز» است که مدعی شده دختر سالوادر دالی است و برای اثبات این موضوع  دادگاه حکم نبش قبر دالی را تایید کرده است.

دالی در سال ۱۹۸۹ درگذشته و در زیر موزه ای که خودش در شهر زادگاهش طراحی کرده، دفن شده است.

پس از بسته شدن این موزه در ساعت ۸ امشب ۲۹ تیر ماه و تخلیه کامل موزه از بازدید کنندگان، تخته سنگ ۱/۵ تنی آرامگاه او برداشته می‌شود تا متخصصان بتوانند از استخوان‌ها و دندان‌های او برای آزمایش دی ان ای نمونه برداری کنند.

اطراف این موزه با چادر پوشیده شده تا از عکاسی و فیلمبرداری این نبش قبر توسط پهبادها جلوگیری کنند.

دی ان ای به دست آمده از این نمونه‌برداری به مادرید فرستاده می‌شود تا با نمونه برداشته شده از خانم آبل مقایسه شود.

خانم آبل در ۱۱ سال گذشته در پی اثبات نسبت فامیلی خود با سالوادر دالی بوده است. ارتباط حسی خانم آبل با دالی به حدی است که می گوید: «تنها چیزی که من ندارم سبیل است».

او می‌گوید که در تمامی این سال‌ها اعضای خانواده‌اش از اینکه دالی پدر بیولوژیک اوست باخبر بوده‌اند.

در صورت مثبت بودن این آزمایش خانم آبل ، مطابق با قوانین اسپانیا، مالک یک چهارم از دارایی‌های دالی خواهد شد.

بنیاد «گالا-سالوادر دالی» که مسئولیت دارایی‌های دالی را بر عهده‌دارد، نتواست در مقابل خانم آبل در دادگاه برای لغو حکم نبش قبر پیروز شود.

از آنجا که «دالی» تمام دارایی خود را به دولت اسپانیا و بنیاد گالا واگذار کرده است، خانم آبل علیه هر دو طرح دعوی کرده است.

در سال ۲۰۰۷ از پوست و موی خانم آبل نمونه دی‌ان‌ای گرفته شد و رد موی خانم آبل بر روی یکی از آثار دالی دیده شد. با وجود این نتیجه به دست آمده برای کشف حقیقت کافی نبود.

تلاش دیگری برای یافتن دی‌ان‌ای دالی از روی موادی که او در خلق آثارش به کار می برد در همان سال صورت گرفت. خانم آبل مدعی است که او هرگز نتیجه آزمایش دوم را دریافت نکرده است.

خانم آبل به آژانس خبری «اروپا پرس» گفت که او تنها در جستجوی کشف حقیقت، یک بار برای همیشه است؛ و اضافه کرد: «من نه تنها نگران نیستم بلکه بسیار خوشحال و خوشبین هستم».

نتیجه این آزمایش دی ان ای حدود یک تا دو ماه دیگر اعلام خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More