شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احتمال لغو حج درصورت عدم صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی

 

محمدابراهیم رضایی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال لغو سفرحج برای حجاج ایرانی، خبر داد.

به گزارش خانه ملت، رضایی،  با اشاره به دغدغه جدیدی که در اعزام حجاج به عربستان ایجاد شده است، اظهار کرد: در جریان مذاکره با عربستان مقرر شده بود تیمی ۱۰ نفره از وزارت خارجه اوایل تیرماه (شوال)  به این کشور اعزام شوند تا امور کارگزاری را انجام دهند، که  درحال حاضر با کارشکنی عربستان در صدور ویزای تیم دیپلماتیک ایرانی روبرو شده‌ایم.

بنا به گفته‌‌ی این نماینده مجلس شورای اسلامی، لازم است پیش از حضور حجاج ایرانی در عربستان تیمی از وزارت خارجه برای رسیدگی به امور حجاج از قبل درعربستان مستقر شده باشد اما هنوز این کشور اقدام به صدور ویزا برای آنها نکرده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: «درصورت عدم صدور ویزا برای این افراد، با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.»

رضایی، با بیان این‌که وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود باید در اعزام حجاج بازنگری شود چرا که فرصتی برای استقرار تیم ۱۰ نفره در عربستان نمانده ضمن این‌که کمیسیون امنیت ملی نیز علیرغم تعطیلی مجلس این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

واللی الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز معتقد است، عربستان سعودی باید هرچه سریع‌تر پیش از فرارسیدن زمان اعزام حجاج، اقدام به صدور ویزای تیم دیپلماتیک ایرانی کند.

نانواکناری، با اشاره به تأخیر عربستان سعودی در صدور ویزای تیم وزارت امور خارجه که قرار بود اوایل تیرماه (ماه شوال) در عربستان مستقر شوند، گفت: «این افراد برای انجام امور اداری حجاج ایرانی باید پیش از اعزام حجاج، در عربستان حضور یافته و مستقر شوند.»
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عربستان سعودی باید به تمام تعهدات خود در قبال موافقتنامه‌ای که پیش از این با جمهوری اسلامی منعقد کرده است، عمل کند خاطرنشان ساخت: «درصورت عدم صدور ویزا برای تیم دیپلماتیک ایرانی شاهد کارشکنی رسمی ازسوی عربستان سعودی در برگزاری حج خواهیم بود که در نهایت منجر به تجدید نظر در روند امور اعزام حجاج می شود.»

پیش از این حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت،  اعزام حجاج حج تمتع سال جاری را  از اول تا ۲۶ مرداد ماه  اعلام کرد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More