شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نوبخت : امیدواریم به اتهامات برادر رییس قوه قضاییه هم رسیدگی شود

 

محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت با اشاره به بازداشت حسین فریدون برادر حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت :«از قوه‌قضائیه انتظار قضاوت عادلانه داریم. البته اینکه قوه‌قضائیه مستقل است و برادر رئیس‌جمهور را احضار و به زندان می‌برد موجب قوت ما است که اگر برای برادر رئیس قوه‌قضائیه  و مقننه هم موارد مشابهی باشد قوه‌قضائیه مستقل، همین گونه که برای برادر رئیس‌جمهور اقدام کرد با آنها هم همانگونه رفتار می کند. این موجب مباهات ما است که عدالت برای همه یکسان اجرا شود.

نوبخت در ارتباط با بازداشت حسین فریدون برادر حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت: «از ماه‌ها قبل و حتی سال قبل این بحث‌ها مطرح بود و نظر رئیس‌جمهور هم این بود که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

نوبخت که در نشست هفتگی خود با خبرنگاران صحبت می کرد افزود: فریدون مرتب به مراجع قضایی می رفت و مرتب پاسخ می‌داد اما این‌بار قرار وثیقه گذاشتند و چون مبلغ آن بالا بود تهیه وثیقه زمان برد که به کمک برخی دوستان فریدون و سند خانه خودش این وثیقه تامین شد.

حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه‌ی رئیس‌جمهوری، یکشنبه ۲۵ تیرماه بازداشت و به زندان منتقل شده است.

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ی قضائیه گفته بود که برای حسین فریدون، قرار تأمین وثیقه صادر شده و چون این قرار، تأمین نشده، او به زندان معرفی شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد که من نمی‌خواهم درباره رقم وثیقه قضاوت کنم ولی او که فرار نمی‌کرد که این رقم در نظر گرفته شد.

او با اشاره به اینکه اگر یک ساعت هم فرد محترمی را به زندان ببرند به حیثیت او خدشه وارد می شود خاطر نشان کرد: «از قوه‌قضائیه انتظار قضاوت عادلانه داریم. البته اینکه قوه‌قضائیه مستقل است و برادر رئیس‌جمهور را احضار و به زندان می‌برد موجب قوت ما است که اگر برای برادر رئیس قوه‌قضائیه  و مقننه هم موارد مشابهی باشد قوه‌قضائیه مستقل، همین گونه که برای برادر رئیس‌جمهور اقدام کرد با آنها هم همانگونه رفتار می کند. این موجب مباهات ما است که عدالت برای همه یکسان اجرا شود.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که این وثیقه چگونه تامین شد، گفت: بالاخره فریدون دوستانی دارد. چون وثیقه ای به این مبلغ ندارد ما به قوه‌قضائیه احترام می‌گذاریم ولی معتقدیم برای تحقق مطالبات مردم نیازمند آرامش هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی برای فریدون افتاد که در بیمارستان بستری شد اظهار کرد: اینکه فرد سالمی برود قوه‌قضائیه و بعد چنین وضعیت جسمی پیدا کند و پزشکش اظهار نگرانی کند. شاید من نباید جواب بدهم باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. این را باید دیگران جواب دهند. انتظار داریم هیچ چیزی که خارج از عدل و انصاف و رفتارهای غیرقانونی و فشارهای ویژه ای به ایشان نیامده است. با اعتمادی که به دستگاه قضا داریم می دانیم که هیچ چیزی پیش نمی آید. انتظار داریم این موارد جنبه سیاسی پیدا نکند تا قداست کار قضایی مخدوش نشده و ضابطین هم  با نگرش غیرسیاسی باید به این موضوع نگاه کنند.

وی تاکید کرد: دولت هم هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد و معتقد است با هر عامل فسادی باید مقابله شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More