شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمدخاتمی: به نمایندگی از آزادگان از رهبر می‌خواهم حصر را بشکند

 

محمد خاتمی رئیس جهموری پیشین ایران نیز امروز در توییتی جداگانه از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواست که به حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد خاتمه دهد.

خاتمی درحساب کاربری خود نوشت: «به نمایندگی از آزادگان، از رهبری تقاضا می‌کنم که دستور حل مسأله رفع حصر را صادر کنند. این به نفع نظام و نشانه امنیت و اقتدار است.»

 

 

  • محاکمه علنى را برگزار کنید تا سیه‌رو شود هرکه در او غش باشد

 

محمد تقی کروبی،  فرزند مهدی کروبی در دو توئیت جداگانه نسبت به گفته‌های امروز محسنی اژه‌ای درخصوص حصر مهدی کروبی واکنش نشان داد.

به گزارش سحام نیوز، پس از نشست خبری امروز ۲۹ مرداد غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این‌که هیچ کدام از نیروهای امنیتی از منزل مهدی کروبی خارج نشده و این‌که حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «دولت متعهد شده که مأموران امنیتی در هنگام بازگشت پدر به مکان حصر از منزل خارج و کنترل حصر از بیرون صورت پذیرد.»

 

مهدی کروبی به‌دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد

 

آقای کروبی همچنین در ایستاگرام خود با اشاره به سخنان اژه ای نوشته است:«در پاسخ به سخنان امروز آقاى اژه‌اى بار دیگر تعهد دولت را یادآور می شوم: مأموران امنیتی در هنگام بازگشت پدر به مکان حصر باید از منزل خارج و کنترل حصر را از بیرون اعمال کنند.‏ این توافق پدر با نمایندگان دولت است.»
او در جایی دیگر اشاره کرد، لازم است اژه‌اى به جاى استناد به مصوبه‌اى که روحانى منکر آن است، به وظائف ذاتى آن قوه و محاکمه علنى بپردازد تا سیه روز شود هرکه در او غش باشد.
تقی کروبی درباره گفته‌های اژه‌ای درخصوص نظر شورای عالی امنیت نیز نوشت: «لازم است جناب اژه اى هم به جاى استناد به مصوبه اى در شوراى عالى امنیت ملى که رییس جمهور روحانى منکر اصل آن است و گفته چنین مصوبه‌اى وجود خارجى ندارد، به وظائف ذاتى آن قوه و محاکمه علنى عزیزان در حصر بپردازد تا سیه‌رو شود هرکه در او غش باشد. کاش سخنگوى دستگاه قضائی قدرى هم به اهمیت و جایگاه آن دستگاه در قانون أساسی توجه مى کرد و مهمتر آنکه کاش او پس از چند دهه حضور در سیستم قضائی اینگونه جایگاه و استقلال قوه قضائیه را در مقابل شوراى عالى امنیت ملى تحقیر نمى‌کرد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More