شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جوانفکر دستگیری بقایی را تایید کرد

 

مشاور رییس دولت‌های نهم و دهم  بازداشت حمید بقایی را تایید کرد.

به گزارش ایلنا علی اکبر جوانفکر ، در مورد صحت خبر بازداشت حمید بقایی، گفت: آقای حمید بقایی پیش از این هم با شکایت دولت یازدهم بازداشت شده بود، در حالی که با توجه به موضوع شکایت هیچ نیازی به بازداشت ایشان نبود اما متاسفانه به مدت ۲۲۵ روز در بازداشت به‌سر برد.

جوانفکر تاکید کرد که بقایی سرانجام بدون کیفرخواست و بدون وثیقه و بر اساس دستور یک مقام عالی ، فقط با قید کفالت آزاد شده است.

او با بیان اینکه اکنون قریب یکسال و نیم از آزادی بقایی سپری شده است، اظهار داشت: امروز به دستور‌‌ همان بازپرس، نامبرده از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند. در آنجا به ایشان گفتند که شما را احضار کرده‌ایم ولی در بازپرسی حاضر نشده‌اید.

مشاور محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم افزود: آقای بقایی به بازپرس گفته است که به دلیل جابجایی منزل احضاریه‌ها به دستش نرسیده و همچنین وکلای وی نیز این احضاریه‌ها را دریافت نکرده‌اند.

جوانفکر یادآور شد: به هر تقدیر، بازپرس پرونده با این فرضیه که ممکن است ایشان را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه‌ای برای آقای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت ایشان داده است.

او  اظهار داشت: آیا آقای حمید بقایی باید بی‌گناهی خود را به دستگاه قضایی ثابت کند؟  روشن است که مفتوح بودن طولانی‌مدت یک پرونده، نقطه ضعف متهم محسوب نمی‌شود.

جوانفکر در پایان تصریح کرد: بازداشت مجدد آقای حمید بقایی بسیار عجیب و حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد.

امروز یکشنبه، ۱۸ تیرماه  برخی منابع خبری در ایران، از بازداشت حميد بقايي معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم خبر داده بودند.

این خبر را ابتدا یک کانال تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد را به اطلاع اعضای خود رساند.

 

 

پس از آن، چند تن از روزنامه‌نگاران از جمله آمنه شیرافکن، صدرا محقق و مرجان توحیدی، خبرنگاران روزنامه شرق و محمدمهدی یزدی، خبرنگار خبرگزاری فارس، توئیت‌هایی در مورد بازدداشت حمید بقایی منتشر کردند.

 

 

 

همچنین یک حساب کاربری در توئیتر، با عنوان«یاران احمدی‌نژاد» از بازداشت حمید بقایی توسط دو خودروی سواری شخصی از جلوی منزلش خبر داد و تأکید کرد که اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

 

 

در پی انتشار این اخبار، علی اصغرحسینی، وکیل حمید بقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره‌ی صحت بازداشت حمید بقایی، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی دولت محمود احمدی‌نژاد گفت:« اطلاعی ندارم و این خبر را تأیید یا تکذیب نمی کنم».

حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران در دولت دهم بود. او به مدت ۲ سال به‌عنوان  رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی»در زمان محمود احمدی‌نژاد در این سمت مشغول‌به کار بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ی قضائیه در هشتادمین نشست خبری خود در ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، گفته بود که برای حمید بقایی، قرار بازداشت صادر شده و از این تاریخ، تحت بازداشت قرار می‌گیرد.

او  در تاریخ ۲۸ دی همان سال، با تبدیل قرار بازداشت به کفالت، آزاد شد. دلیل بازداشت چندماهه‌ی او  تا زمان آزادیش نامشخص بود. بقایی پس از آزادی از سلول انفرادی و با پشت سر گذاشتن ۲۲۵ روز، از «بازداشت موقت» رهایی یافت و پس از آزادی، طرح شکایت از تعدادی از شخصیت‌های سیاسی را آغاز کرد که در دوران بازداشت، به ادعای بقایی، اتهامات دروع و کذبی را به او نسبت داده بودند.

علت بازداشت امروز حمید بقایی، احتمالاً در ارتباط با اتهامات قبلی اوست.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More