شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابوالفضل قدیانی: روحانی باید در مقابل سیاست‌های افراطی خامنه‌ای ایستادگی کند

 

ابوالفضل قدیانی از سیاستمداران اصلاح‌طلب و زندانی سیاسی سابق در مصاحبه‌ای با 'مرکز حقوق بشر ایران’ Centre for Huamn Rights in Iran  گفته است حسن روحانی باید در مقابل سیاست‌های تندروانه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایستادگی کند.

قدیانی در این مصاحبه که امروز چهارشنبه ۷ تیرماه منتشر شده است گفته: «انتقادهای عمومی رهبر جمهوری اسلامی از روحانی ریشه در این حقیقت دارد که او رأی ملت را به رسمیت نمی‌شناسد. با این حال، بخش انتخابی حکومت با پشتیبانی همگانی مردمی باید در برابر هرگونه تلاش برای جلوگیری از اجرای قانون اساسی مقاومت و به دفاع از حقوق مردم بپردازد.»

ابوالفضل قدیانی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که در سال‌های گذشته چندین بار به اتهام «توهین به نظام و رهبری» به زندان رفته است.

قدیانی می‌افزاید: «پرسش اما اینجاست که آقای روحانی چقدر قدرت دارد؟ من فکر نمی‌کنم او از قدرت زیادی در درون حاکمیت برخوردار باشد. اما در طی دوران انتخابات واقعیاتی را بیان کرد که باید گفته می‌شد.

بخش غیرانتخابی حکومت به رهبری آقای خامنه‌ای و هواداران او برای اینکه کشورهای دنیا ایران را یک دیکتاتوری محسوب نکنند برگزاری انتخابات را به صورت ظاهری قبول دارند. اما واقعیت این است که آنها هیچ اعتقادی به مشروعیت رأی مردم ندارند. آنها، ازجمله خود خامنه‌ای، بارها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم این حقیقت را بر زبان آورده‌اند.

ما حالا باید ببینیم آیا آقای روحانی می‌خواهد از رأی ملت به خودش استفاده بکند یا نه. آیا او می‌خواهد سر خود را پایین بیاندازد و مانند چهار سال اول ریاست جمهوری خود از دستورات خامنه‌ای اطاعت کند یا نه. البته انجام چنین کاری او را از پشتیبانی و اعتماد ملت بی‌بهره می‌کند.

روحانی در طول چهار سال ریاست جمهوری خود با چالش‌های متعددی از سوی خامنه‌ای روبرو شد اما در همه آنها خود را تسلیم نظرات او کرد.وظیفه او فقط صیانت آرای ملت و رسیدگی به خواسته‌های آنهاست، نه اطاعت از خامنه‌ای.»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More