شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خارجه‌ی امارات: هنوز در انتظار پاسخ قطر ازطریق کویت هستیم

 

شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیر امور خارجه‌ی امارات، روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه، در یک کنفرانس خبری مشترک با زیگمار گابریل، همتای آلمانی خود در ابوظبی گفت: «کشورهای چهارگانه در انتظار پاسخ قطر ازطریق کویت هستند و صحبت درباره‌ی تحریم‌ها علیه دوحه هنوز زود است».

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه‌ی امارات افزود:« اقداماتی که در مقابل قطر اتخاذ می‌شود، در چارچوب قوانین بین‌المللی خواهد بود و تا پیش از دریافت پاسخ رسمی قطر، اقدامات بعدی را اتخاذ نمی‌کنیم».

آل‌نهیان در این کنفرانس خبری، بر لزوم توقف حمایت قطر از «تروریسم» و پناه دادن این کشور به «تروریست‌ها» و «افراط‌گرایان» تأکید کرد.

از سوی دیگر، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه‌ی آلمان در این کنفرانس گفت: «در حال حاضر فرصت کافی برای کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد».

وزیر امور خارجه‌ی آلمان بدون نام بردن از قطر، افزود که کشورش با امارات درباره‌ی لزوم توقف حمایت از تروریسم هم‌رأی است.

عربستان و كشورهای هم‌پیمانش، پس از قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با قطر، ازطریق کویت، ۱۳ شرط به دوحه ارسال کردند و به آن کشور، ده روز برای پاسخ به این شروط مهلت دادند.

پس از پایان ده روز، چهار کشور عربی، به درخواست کویت، ۴۸ ساعت دیگر به قطر فرصت دادند؛ اما قطر روز گذشته رسماً به درخواست‌ها پاسخ داد. فرصت دو روزه، امشب به پایان می‌رسد.

هنوز هیچ گزارش رسمی از محتوای پاسخ قطر منتشر نشده است، اما شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه‌ی آن کشور پیش‌تر گفته بود که دوحه نمی‌تواند این درخواست‌ها را بپذیرد.

وزیران خارجه‌ی چهار کشور قطع‌کننده‌ی روابط با قطر (عربستان، مصر، بحرین و امارات) فردا، چهارشنبه در قاهره، پایتخت مصر گردهم می‌آیند تا پس از بررسی پاسخ قطر، پیرامون اقدام‌های بعدی درباره‌ی دوحه تصمیم‌گیری کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More