شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وحشت ساکنان شرق لندن از افزایش اسیدپاشی علیه مسلمانان منطقه

 

 

روزنامه‌ی ایندییپندنت، امروز، سه‌شنبه ۱۳ تیرماه، در گزارشی به موضوع افزایش اسیدپاشی بر روی مسلمانان شرق لندن پرداخته و می‌نویسد «ساکنان این منطقه از وحشت حملات نژادپرستان، کمتر از منزل خود بیرون می‌روند».

در گزارش ایندییپندنت آمده است: «ترس و نگرانی در مورد اسیدپاشی در لندن پس از آن افزایش یافته است که هفته‌ی گذشته، رشام خان(Resham Khan)، دختر جوان ۲۱ساله‌ی مسلمانی که آرزوی مدل شدن داشته است و پسرخاله‌ی او، جمیل مختار(Jameel Mukhtar) درحالی‌که پشت چراغ قرمز داخل ماشین نشسته بودند، مورد حمله‌ی اسیدپاشی در محله نیوهام (Newham) قرار گرفتند.

پلیس می‌گوید آنها در این مرحله، هیچ مدرکی در مورد این‌که این حادثه جنبه‌ی نژادپرستانه یا ضدمذهبی داشته است، در دست ندارند. با این حال، پس از آنکه جمیل مختار اصرار کرده است که این حمله‌ی وحشیانه، جنبه‌ی اسلام‌هراسی داشته است، پلیس در گزارش خود آن را یک «جنایت از روی نفرت» طبقه‌بندی کرده است.

 

چهره اسیدپاشی شده رشام خان

 

در این رابطه، مختار و پلیس موفق شده‌اند مشخصات یک مظنون به نام جان تاملین (John Tomlin) را که در صفحه‌ی فیسبوکش شعارهای ضداسلام و افراطی می‌دهد، شناسایی کنند و به‌دنبال او برای تحقیقات در مورد این حادثه هستند».

به نوشته‌ی ایندییپندنت، پس از گزارش این حادثه، کاربران شبکه‌های اجتماعی چند مورد دیگر اسیدپاشی علیه مسلمانان شرق لندن را گزارش کرده‌اند که عموماً علیه کسانی که آسیایی هستند، صورت گرفته است.

وحشت از گسترش این جنایات نژادپرستانه باعث شده است که در آخر هفته‌ی گذشته، شهردار منطقه‌‌ای در شرق لندن به‌نام Tower Hamlets که جمعیت کثیری از مسلمانان پاکستانی و بنگلادشی در آن زندگی می‌کنند، یک جلسه‌ی اضطراری با همه‌ی ساکنان منطقه برگزار کند.

یک کاربر شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «اسیدپاشان عموماً کسانی را که چهره‌های شرقی و ظاهری مسلمان دارند، مورد هدف قرار می‌دهند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More