شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش ترامپ به تشکیل هیات منصفه برای پیگیری دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، روز پنج شنبه ۱۲ مرداد درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: این اتهامات «کاملا ساختگی» هستند.

ترامپ به دنبال خبر اخیر درباره اینکه یک هیات منصفه برای تحقیق درباره این اتهامات تشکیل شده است این اظهارات را بیان کرد. این اقدام گامی به سوی تشکیل پرونده کیفری برای این اتهامات است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، ترامپ در یک تجمع که به سبک تجمع‌های کارزارهای انتخاباتی در غرب ایالت ویرجینیا برگزار می شد، گفت: «ما به کمک روسیه انتخابات را نبردیم، بلکه به کمک شما بردیم»

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که در تلاش است که رابطه اش را با طرفداران پر وپا قرص خود محکم کند، در این تجمع گفت:«آنها می خواهند شما را با یک داستان ساختگی فریب بدهند و از داشتن رهبر مورد علاقه خود محروم‌تان کنند. داستان جعلی که همه ما را تحقیر می کند و از همه مهمتر کشور و قانون اساسی ما را تحقیر می‌کند.»

او در ادامه گفت: «دلیل اینکه دموکرات‌ها فقط درباره داستان ساختگی روسیه حرف می زنند این است که آنها هیج حرفی برای گفتن ندارند، هیچ دیدگاه و هیچ برنامه مشخصی ندارند. ماجرای اتهام روسیه کاملا ساختگی است و تنها یک بهانه برای توجیه بزرگ‌نرین شکست انتخاباتی در تاریخ سیاسی آمریکاست»

ترامپ این اظهارات را بعد از اینکه مجله وال استریت اعلام کرد رابرت مولر، دادستان ویژه، یک هیأت منصفه برای تحقیق درباره پرونده اتهامات روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ تشکیل داده است، بیان کرد.

این روزنامه با اشاره به دو منبع مطلع از موضوع که نامشان فاش نشده، گزارش داد که هیات منصفه انتخابی، کار خود را در هفته‌های اخیر در واشنگتن پایتخت آمریکا آغاز کرده است.
این حرکت نشان می دهد که تحقیقات گسترده دولتی در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا در حال افزایش است.

تعیین یک هیات منصفه عالی رتبه، به مولر که مامور سابق اف بی آی (FBI) است، این امکان را خواهد داد که اسناد و شواهد لازم را به دست بیاورد. احتمال اینکه نتیجه این تحقیقات کیفر خواستی را  برای دست اندرکاران مبارزات انتخاباتی ترامپ به همراه داشته باشد زیاد است.  

بردلی ماس، دادستان کل امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت« پروسه تحقیق به سرعت در حال پیگیری است. هیات منصفه عالی تنها زمانی تشکیل می شود که تحقیقات به اندازه کافی مدرک برای اثبات جرم به دست داده باشد، اگر بتوان یک کیفر خواست علیه این پرونده تشکیل داد قدم بعدی این است که متهم را دستگیر کنیم.»

سارا هاکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید با استناد به اینکه جیم کومی مامور سابق اف بی آی(FBI) قبلا سه بار گفته است تحقیقی در مورد رئیس جمهور انجام نخواهد شد گفت که  بعید به نظر می رسد که «رئیس جمهور موضوع مورد تحقیق باشد.»

اگر دونالد ترامپ مجبور شود در مقابل دادگاه شهادت دهد، او اولین رئیس جمهوری نخواهد بود که این کار را کرده است. بیل کلینتون نیز زمانی مجبور شده بود درباره رابطه اش به مونیکا لوینسکی در دادگاه توضیح دهد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More