شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار سازمان ملل در مورد کمبود غذا و دارو در موصل

 

سازمان ملل روز دوشنبه هشتم خرداد، نسبت به کمبود، مواد غذایی و آب و دارو در موصل عراق، در پی افزایش درگیرها در این شهر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل گفته که از آغاز عملیات جدید آزادسازی آخرین مناطق  شهر موصل، ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل داعش، در یافتن غذا، آب و دارو، با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

بر اساس این گزارش، خانم لیزه گراندی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، اعلام کرد که ۲۰۰ هزار نفر از غیرنظامیان موصل، هنوز در مناطق تحت کنترل داعش گرفتار هستند.

خانم گراندی اظهار داشت :« کسانی که از مناطق درگیری نجات یافته‌اند از اوضاع وخیم غیرنظامیان و کمبود شدید مواد غذایی، آب و دارو در این مناطق خبر داده اند».

هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل افزود:« می‌دانیم که برخی تاسیسات بهداشتی و درمانی در این منطقه وجود دارد ولی نمی‌دانیم آیا این تاسیسات و بیمارستان  فعالیت می کنند یا  خیر».

ارتش عراق، روز شنبه گذشته اعلام کرد که فاز جدید عملیات آزاد سازی شهر موصل در مناطق دست داعش در این شهر را آغاز کرده است.

در همین حال، یک مشاور در دولت عراق، که نخواست نامش فاش شود، در گفت وگو با رویترز گفته که «جنگ و درگیری بسیار سخت و طاقت فرسا است. حضور غیر نظامیان باعث شده که ما  کاملا با احتیاط عمل کنیم».

عملیات آزادی سازی موصل از سوی ارتش عراق که با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا صورت می گیرد، اکنون وارد هشتمین ماه خود شده است.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان موصل، به دلیل درگیرهای شدید، به مناطق دیگر عراق، پناه برده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More