شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سناتور جمهوری‌خواه: اگر تیم ترامپ گزارش‌های روزانه را به بایدن ندهد، اقدام می‌کنم

 

با ادامه اختلافات در زمینه انتقال قدرت از تیم دونالد ترامپ به جو بایدن در آمریکا، یک سناتور جمهوری‌خواه گفت اگر تا پایان هفته بایدن در جریان گزارش‌های روزانه دولتی قرار نگیرد، خودش برای پیگیری درباره این موضوع اقدام خواهد کرد.

جیمز لنکفورد، سناتور اوکلاهاما و عضو کمیسیون امنیت میهنی و امور دولتی، روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی اشاره کرد مخالفتی با این ندارد که جو بایدن گزارش‌های روزانه ریاست‌جمهوری را دریافت کند. او گفت: «اگر این اتفاق تا جمعه نیفتد، من وارد می‌شوم.»

این گزارش‌ها شامل اطلاعات دولتی و از جمله آخرین گزارش‌های امنیتی است که در اختیار رییس‌ جمهوری قرار می‌گیرد.

سناتور جمهوری‌خواه اوکلاهاما هدف از این اظهاراتش را «فشار» برای صورت گرفتن این اقدام دانست و گفت فارغ از نتیجه انتخابات و هر مسیری که برود، افراد تیم بایدن باید برای وظیفه خود آماده شوند.

بر اساس گزارش‌ نیویورک‌تایمز، مشخص نیست کی و چگونه تیم بایدن به اطلاعات محرمانه‌ای که به آنها کمک می‌کند از تهدیدهای پیش روی آمریکا مطلع شوند، دست می‌یابند. 

لنکفورد افزود «اشکالی ندارد» بایدن گزارش‌های روزانه را دریافت کند.

این عضو کمیته امنیت میهنی و امور دولتی سنا همچنین گفت اداره خدمات عمومی به زودی راه را برای آغاز رسمی‌تر انتقال قدرت باز خواهد کرد.

امیلی مورفی، مدیر منصوب دونالد ترامپ در اداره خدمات عمومی است که اختیار قانونی آغاز انتقال قدرت به جو بایدن، پس از شناسایی رسمی او به عنوان رییس‌ جمهوری جدید، را بر عهده دارد.

 آزاد كردن بودجه فدرال، مهیا کردن فضای اداری و اجازه تعامل تیم بایدن با کارمندان آژانس‌های دولتی از جمله اموری است که این اداره باید آن را تسهیل کند. 

تاکنون، مورفی به دلیل روشن نبودن نتایج انتخابات از اعطای این مجوزها خودداری کرده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More