شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ در دفاع از دامادش: همه به جراد اطمینان دارند

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای که روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرده، از جراد کوشنر، داماد خود درباره برخی اتهاماتی که اخیراً به او وارد شده، دفاع کرده است. از جمله او از فعالیت‌های خوب جراد کوشنر قدرانی کرده و تأکید کرده که دامادش، جراد، خدمات بزرگی به کشور می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ی خود با اشاره به اینکه به جراد کوشنر «اعتماد کامل» دارد نوشته: «دامادش در برنامه‌هایی فعال است که از هدر رفتن میلیاردها دلار از بودجه آمریکا جلوگیری می‌کند و تقریباً همه به او اعتماد دارند».  

به‌تازگی رسانه‌های آمریکا ادعا کردند که جراد کوشنر، از مشاوران ارشد کاخ سفید و همسر ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ، در تماس مشکوک با برخی از مقام‌های روسیه بوده؛ از جمله او قبل از آغاز به‌کار دولت آقای ترامپ، از سفیر روسیه در آمریکا خواسته که برای او، یک خط ارتباطی محرمانه، برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند. علاوه‌بر این، گزارشی هم از دیدار او با رئیس بانک دولتی روسیه منتشر شده است. بانکی که آمریکا پیشتر تحریمش کرده بود.
این اتهامات علیه جراد کوشنر بعد از آن  منتشر شد که گفته شده بود او در ارتباط با شائبه‌های مطرح شده درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مورد تحقیق قرار دارد.
هفته گذشته شماری از رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که پلیس فدرال آمریکا، «اف.بی.آی.»، در ادامه بررسی ارتباط احتمالی اطرافیان آقای ترامپ با روسیه، تحقیقات درباره داماد دونالد ترامپ را آغاز کرده است. گفته می شود که آقای کوشنر دارای اطلاعاتی در این زمینه‌ است.

وکیل آقای کوشنر اعلام کرده موکلش آمادگی دارد اطلاعات خود درباره این دو ملاقات را در اختیار کنگره قرار دهد.
انتشار گزارش‌ها درباره احتمال ارتباط نزدیکان دونالد ترامپ با مقامات روسیه واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته است. در این میان برخی از مقامات دولتی آمریکا تلاش می‌کنند که این ارتباطات را عادی جلوه دهند. از جمله اچ آر مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا که گفته: «ما دارای تماسهای غیررسمی با تعدادی از کشورها هستیم». جان کلی، وزیر اداره امنیت ملی آمریکا هم گفته: «داشتن کانال‌های ارتباطی غیررسمی با قدرت‌های خارجی امری «معمول» است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، بارها ارتباط میان مشاوران ستاد خود و روسیه را رد کرده و گزارش‌ها در این مورد را «اخبار جعلی» توصیف کرده‌است.
روسیه بارها اتهام تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده‌است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More