شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تأکید ۴ کشور عربی بر خواسته‌هایشان؛ تیلرسون وارد دوحه شد

 

رسانه‌های ۴ کشور عربی قطع‌کننده‌ی روابط با قطر، روز پنج‌شنبه ۲۲تیرماه، اعلام کردند که کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر، در نشست خود با رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ی آمریکا در جده، بر خواسته‌های خود از دوحه تأکید کردند.

خبرگزاری رویترز، گزارش داد که تیلرسون، شب گذشته، جده را به‌سمت کویت، که میانجی‌گری حل بحران را برعهده دارد، ترک کرده است.

تلویزیون الجزیره، دقایقی پیش گزارش داد که وزیر خارجه‌ی آمریکا، وارد دوحه شد و به قصر «البحر» رفت تا با شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر دیدار کند.

هنوز هیچ گزارش رسمی درباره‌ی نتایج گفت‌وگوهای تیلرسون و ۴ کشور عربی در جده منتشر نشده، اما برخی گزارش‌های رسانه‌‌ای عربی، تأکید می‌کنند که تاکنون هیچ‌گونه پیشرفتی برای حل این بحران، حاصل نشده است.

تیلرسون که در سفر ساعات پیش خود به کویت و قطر، به اظهار نظر درباره‌ی بحران جاری پرداخته بود، پس از نشست جده، بدون اینکه چیزی بگوید، عربستان را ترک کرد.

یک مقام اماراتی، پیش از برگزاری نشست جده، گفته بود که هرگونه پیشنهادی برای حل بحران، باید نگرانی‌های چهار کشور قطع‌کننده‌ی روابط با قطر را برطرف کند.

تیلرسون پیش از نشست با وزیران خارجه‌ی کشورهای عربی، در جده با ملک سلمان، پادشاه عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه‌ی آمریکا، همچنین با شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان نیز گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه‌ی آمریکا، اعلام کرد که تیلرسون، امروز پنج‌شنبه راهی قطر می‌شود تا یک‌بار دیگر، با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

آر سی هاموند، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، گفت که تیلرسون با شیخ تمیم دیدار خواهد کرد و او را در جریان نتایج گفت‌وگوهایش با وزیران خارجه‌ی چهار کشور، قرار خواهد داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More