شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش نفوذ ایوانکا ترامپ و همسرش کوشنر در تصمیمات کاخ سفید

 

نشریه آمریکایی ' اگزامینر' (Examiner) امروز یکشنبه چهارم تیرماه در گزارشی اختصاصی می‌نویسد دخالت و نفوذ ایوانکا ترامپ (Ivanka Trump) دختر رئیس جمهوری و همسر او جرد کوشنر (Jared Kushner ) در تصمیمات مربوط به کاخ سفید افزایش یافته است.

اگزامینر می‌نویسد: «اکنون ایوانکا و جرد کوشنر همسر او نقش‌های روزافزونی در تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های دولت ترامپ به‌عهده گرفته‌اند. آنها این‌ روزها در دیدار با دیپلمات‌ها و رؤسای دولت‌های خارجی، قانونگذاران برجسته و صاحبان صنایع و تجار آمریکایی و بین‌المللی توجه بیشتری را از سوی رسانه‌ها به خود جلب کرده‌اند.

کوشنر در طول هفته گذشته بیش از گذشته در کنار ترامپ در مجامع ظاهر شده و پس از سخنرانی خود برای مدیران کمپانی‌های بزرگ آمریکا در مورد برنامه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دولت ترامپ، برای مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها راهی خاورمیانه شد.

همزمان، ایوانکا که معمولاً در بیشتر سفرها همراه پدرش دیده می‌شود دو روز گذشته را در ساختمان کاخ کنگره و در دیدار با قانونگذاران از حزب جمهوریخواه گذراند تا در مورد مسایل مربوط به حقوق دوران تعطیلات به کارمندان دولت با آنها تصمیم‌گیری کند.»

کریستوفر رودی (Christopher Ruddy ) مدیرعامل خبرگزاری آمریکایی نیوزمکس میدیا (Newsmax Media) در این باره به 'اگزامینر' می‌گوید: «قدر مسلم ایوانکا و جرد سرمایه‌های مهمی برای پرزیدنت و کاخ‌ سفید هستند. من خوشحالم که آنها خود را موظف به انجام بیشتر خدمات دولتی به مردم کرده‌اند. آنها جوان و باهوش و آینده‌نگر هستند و از اعتماد کامل پرزیدنت ترامپ برخوردار هستند».

به گفته اگزامینر، افزایش نقش جرد کوشنر درحالی شکل می‌گیرد که نیروهای حزب دموکرات فشارهای سیاسی خود بر روی وی را بیشتر کرده‌اند.

الیجا کامینگز (Elijah Cummings)،  از اعضای حزب دموکرات در کمیته تحقیق و بررسی مجلس نمایندگان هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به سرپرست کارکنان کاخ سفید، راینس پریباس (Reince Priebus) از وی پرسیده بود چرا هنوز کمیته نامبرده از جرد کوشنر به خاطر چهار بار گفت وگو و ملاقات خود با مسئولان سفارت روسیه در سال گذشته مورد بازخواست قرار نگرفته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More