شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده‌کل سپاه: ملت ایران اجازه مذاکره با آمریکا را نمی‌دهد

 

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که گفته بود حاضر است بدون پیش‌شرط با رهبران ایران گفت‌وگو کند، با انتشار نامه‌ای خطاب به او نوشت که ملت ایران هرگز به مسؤولان خود اجازه مذاکره با آمریکا را نمی‌دهند.

دونالد ترامپ، دوشنبه ۸ مردادماه، در نشست خبری مشترک  با نخست‌وزیر ایتالیا، درباره شرایطی که برای دیدار با مقام‌های ایرانی دارد، گفته بود: «هیچ شرطی وجود ندارد. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، ما هم ملاقات می‌کنیم.»

فرمانده‌کل سپاه، در نامه خود نوشت: «آقای ترامپ، ایران کره‌شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد.» او مردم ایران را از آن‌چه که «ملت‌های سلطه‌پذیر» خواند، متفاوت دانست که «هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند». او افزود که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران آن‌چه را که «سناریوهای عوام‌فریبانه» آمریکا خواند، به‌خوبی می‌شناسند و آن را بارها تجربه کرده‌اند.

محمدعلی جعفری ترامپ را «یک رییس جمهور غیرحرفه‌ای در عرصه سیاست» دانست که «همان راه و رسم گذشته تجارت مبتذل خود را دنبال می‌کند» و خطاب به او نوشت: «شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از شما درخواست ملاقات کنند یا اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت نمایند. هرگز چنین روزی را نخواهید دید. همچنان در کاخ سیاهتان بنشینید و در توهم ملاقات با مقامات ایرانی بمانید، و بدانید این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی رؤسای جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید».

او در پایان این نامه، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بر ایستادگی و مقاومت ملت و دولت ایران «تا پیروزی نهایی و شکست قطعی آن نظام سلطه و استکباری (آمریکا)» تأکید کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه: تغییر ادبیات ترامپ نشانه سرخوردگی است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز سه‌شنبه در رابطه با اعلام آمادگی ترامپ برای گفت‌وگو با ایران بدون پیش‌شرط، منطق جمهوری اسلامی ایران را استوار بر «گفت‌وگو و تعامل» دانست که به گفته او، «نیازمند احترام متقابل و پای‌بندی به تعهدات بین‌المللی است و تحریم و فشار، نقطه مقابل آن به‌شمار می‌رود».

او افزود که مذاکره، شرایط و الزاماتی دارد که تاکنون در گفتار و رفتار ترامپ و دیگر مقامات کشور آمریکا، نشانه‌ای از آن دیده نشده است.

قاسمی تغییر ادبیات رییس جمهوری آمریکا و دست برداشتن از «زبان تهدید علیه مردم ایران» را «نشانه سرخوردگی از لفاظی‌های بی‌حاصل» دانست.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More